مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی

در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی|41017992|bmq|مبانی نظری ,پیشینه تحقیق, هوش هیجانی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

هوش در زمان های مختلف، به طور متفاوتی تعریف شده است. تعاریف از تعریف نه چندان مفید فیثاغورث[1]از هوش به عنوان «بادها»[2] یا تعریف دیسکارتس[3] که هوش، توانایی قضاوت حقیقت از اشتباه است، ردیف شده اند. شاید تعریفی که بسیار ذکر شده است، اظهار وکسلر[4] باشد که هوش را به عنوان استعداد یکپارچه یا کلی افراد برای عمل هدفمند، تفکر خردمندانه و برخورد اثر بخش بامحیط خود، تعریف کرده است. این تعریف سودمند است، به خاطر اینکه به طور وسیعی چیزی که مردم توسط هوش می اندیشند را در بر می گیرد و بر خلاف تعاریف محدود کننده ای نظیر ترمن و دیگران[5] (نظیر توانایی انجام تفکر انتزاعی[6]) است. تعریف وکسلرحوزه های وسیع طراحی شده از نظر تاریخی را به عنوان دربر گیرنده هوش نظیر تمایز بین هوش های انتزاعی (کلامی[7])، مکانیکی[8] (بصری /فضایی[9]) واجتماعی را در بر می گیرد و این تمایزات توسط نظریه پردازان معاصر[10] نظیر گاردنر[11] و استرنبرگ و همکاران [12]فرض شده اند. پژوهشگران هوش، هوش های مشخص مردم را در حوزه های فرعی مانند رفتار اجتماعی[13] و هیجانات گاه گاهی مطالعه کرده اند(به نقل از سالوی و مایر،2002).

تعریف هیجان

تا حدودی اکثر پژوهشگران انفاق نظر دارند که، یک تعریف دقیق از هیجان، از ویژگی های زیر برخوردار است: اول، آنها یک حالت ذهنی، احساسی و تجربی را در بر می گیرند. این یک تفکر کلیشه ای درباره هیجان است: آن چیزی را که ما به طور مشترکی به عنوان احساسات به آن اشاره می کنیم و چیزی است که روان شناسان آن را عاطفه می نامند دومی، هیجانات یک مولفه­ی فیزیولوژیکی را در بر می گیرد .برای مثال، خشم[14] با تغییرات خودکار[15] در قسمت هایی از بدن نظیر ضربان قلب[16] و پاسخ گالوانیکی پوست[17] مرتبط است. سوم، هیجانات یک مولفه رفتاری دارند. این مورد رفتار بیانگر آنچه در تغییرات چهره ای و وضعیت و وضعیت بدنی و گرایش به عمل (نظیر گرایش به عقب نشینی[18] در زمان تجربه ترس) را در بر می گیرد. سرانجام، بیشتر تعاریف از هیجان، یک مولفه ی ارزشیابانه مرتبط کننده هیجان با یک فرد، شیء یا رویداد ویژه را در بر می گیرند. همین طور، هیجانات یک تمرکز دارند: ما از کسی خشمگین هستیم یا درباره­ی چیزی غمگین هستیم. مولفه نهایی جهت تمایز هیجان از مفهوم نزدیک خلق[19]، سودمند است. خلقیات حالات عاطفی و مشابهء حالت ذهنی، احساسی تجربه شده ی هیجان هستند. همچنین، خلقیلت معمولا از دوام بیشتری و از شدت کمتری نسبت به هیجانات بر خوردارند اما جنبه ای که هیجانات را از خلقیات تشخیص می دهد، این است که بر خلاف هیجانات، خلقیات یک تمرکز ویژه را ندارند. خلقیات، وسیع تر و پراکنده تر هستند، در صورتی که هیجانات با یک شخص، شیءیا رویدادی مرتبط اند که برای افراد با اهمیت ارزشیابی شده است. در تشخیص هیجانات از مفاهیم مرتبط سودمند است که در اصطلاحاتی از سلسله مراتبی تفکر کنیم مه عاطفه وسیع تر و طبقه ی بالاتری نسبت به هیجانات و خلقیات دارد. اگر حالت عاطفی با تغییرات روان شناختی متفاوت، گرایشات رفتاری و یک شخص، شیء یا رویداد منبعی همراه شود، مناسب تر است که آن را به عنوان یک هیجان طبقه بندی کنیم(راجلبرگ[20]،2007).

هیجانات را می توان به عنوان واکنش های سازمان یافته ای در نظر گرفت که، مرزهای بسیاری از نظام های فرعی روان شناسی را شامل فیزیولوژیکی[21]، شناختی[22]، انگیزشی[23]، و تجربی6 به هم پیوند می زند(سالوی و مایر،2002). هیجانات معمولا در واکنش به یک رویداد درونی و بیرونی ناشی می شوند که یک معنی جذاب به طور مثبت و منفی برای افراد دارد. هیجانات می توانند از مفهوم بسیار مرتبط خلق متمایز شوند، از این حیث که هیجانات کوتاه تر و به طور کلی شدیدتر هستند .


[1]-Pythagoras

[2]-winds

[3]-Descartes

[4]-Wechsler

[5]-Terman and others

[6]-obstruct thinking

[7]-verbal

[8]-mechanical

[9]-visual/ spatial

[10]-contemporary theorists

[11]-Gardner

[12]-Sternberg et al

[13]-social behavior

[14]-anger

[15]-autonomic

[16]-heart rate

[17]-galvanic skin response

[18]-recoil

[19]-mood

[20]-Ragelberg

[21]-psychology

[22]-cognitive

[23]-motivational

6-experiential


مطالب دیگر:
📗پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز، ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فصل هشتم کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فصل نهم کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فصل دهم کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فصل یازدهم کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز، ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز، ترجمه پارسائیان و اعرابی📗پاورپوینت فرهنگ سازمانی (فصل شانزدهم کتاب مبانی رفتار سازمانی رابینز، ترجمه پارسائیان و اعرابی)📗پاورپوینت تغییر و بهبود سازمانی (فصل هفدهم کتاب مبانی رفتار سازمانی رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی)📗پاورپوینت رفتار سازمانی (فصل اول کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)📗پاورپوینت معنی و مفهوم کار (فصل دوم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)📗پاورپوینت پویایی گروهی و میان گروهی (فصل دهم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان)📗پاورپوینت رفتار شهروندی سازمانی (OCB)📗جزوه آموزشی گرامر زبان انگلیسی📗تحقیق عوامل، راه ها و موانع پیشرفت چیست و چه چیزهایی مانع پیشرفت ماست؟📗تحقیق رهيافت ترويجي- مشاركتي مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS📗تحقیق رشته دانشگاهی داروسازی📗تحقیق خورشید گرفتگی (کسوف)📗تحقیق حفر تونل📗مجموعه سوالات تست عمومی آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی خرداد 1394📗پاورپوینت نقش رفتارهای دینی در بهداشت روانی📗پاورپوینت بررسی اختلالات جنسی و انحرافات و درمان آن